glassplitter

Alla inlägg under april 2013

Av glassplitter - 15 april 2013 13:24

Jag vet inte vad det har att göra med, om det har att göra med att jag snart fyller 18, eller om det har att göra med att det känns som att mitt liv borde vara lite mer utplanerat vid detta laget, men jag är i en period nu när jag känner mig som en sån apparat som mäter hjärtfrekvenser. Det går upp och det går ner och det känns som jag inte har en endaste dag där jag vet vad det är som spelar roll just nu. Jag behöver ett sommarjobb och jag behöver bra betyg för att känna att jag har lyckats med detta året eftersom skolstressen totalt har ätit upp mig inifrån. Men när man tänker på sommarjobb och betyg så är väl inte det något som egentligen spelar roll? Jag menar, är det inte kärlek och glädje som egentligen spelar roll? Jag tror att jag är en sån person som tänker för mycket på framtiden istället för att leva i nuet. Om jag blir missnöjd med ett resultat på ett samhällsprov tänker jag genast att "oj detta kanske sänker mitt snittbetyg och nu kommer jag kanske inte komma in på det universitetet eller det colleget jag vill gå på" och jag vet att det är löjligt... Men vad ska man göra? Vi står inför val varje dag, det kan gälla ett val om att gå eller att inte gå på en fest i helgen eller vilken resa man ska göra i sommar eller om man har råd med dom där megasnygga tröjan från Zara, och jag hatar att göra val. Jag skjuter upp på alla val och får en hel emotionell hög som byggs upp mitt framför näsan på mig och allt bara brister och jag vet inte var jag ska börja för att återfå balansen som jag ibland känner att jag har. 



 


Miiiig på Kreta år 2010


Av glassplitter - 15 april 2013 13:00

 

#3 Lära mig att spela gitarr

 

Musik har alltid varit en stor del av vem jag är, och jag tror att jag ibland varit rädd att erkänna det för någon. Att lyssna på musik skulle jag aldrig gömma för någon att jag gör, men att själv spela musik verkar skrämmande att erkänna av någon anledning. Det kanske låter löjligt, men jag är rädd att om jag erkände det för folk så skulle kanske någon tycka att jag inte är bra nog eller något, även om jag många gånger fått höra att jag borde satsa lite. Eller också handlar det om att jag på något sätt tycker om att hålla det för mig själv, som en liten hemlighet som bara jag och några till vet om. Hur som helst vill jag väldigt gärna kunna spela gitarr. Bra. Jag har en gitarr och jag kan ta ackord, men jag är inte bra nog för att kompa. Jag har t.o.m ett oanvänt keyboard som jag fick för ungefär två årsedan, men jag antar att det är skolan som suger upp all tid, och allt man har kvar är drömmar om att kunna saker man borde lärt sig för längesen.

 




 

 

Av glassplitter - 15 april 2013 12:40

Catching Fire's Teaser Trailer är ute nu!!!!! Som det megafan av triologin är jag hur peppad som helst

på filmen som kommer ut i slutet av November, men jag blev lite besviken på trailern faktiskt...   
  


Den var verkligen jättesnyggt gjord, men jag hade velat se mer än bara själva kampen mot regimen... Det är ju faktiskt så att  Katniss och Peeta blir skickade in i the Hunger Games igen i uppföljaren av den första boken (Jo jag får spoila för det står faktiskt på baksidan av boken!!) och den här arenan verkar så galet ball! Dessutom kommer det två nya stora roller in i filmen, Johanna och Finnick, och dem fick vi inte se i Teaser trailern... sen var den en himla massa Galeniss när jag egentligen ville se massa Peeniss men förhoppningsvis blir det mer i den officiella trailern! Har mycket höga

förväntningar på vissa scener från boken... 


Hur som helst har ni Teaser Trailern här!



http://www.youtube.com/watch?v=jyPnQw_Lqds

Av glassplitter - 9 april 2013 15:24

Jag har aldrig haft något problem med min vikt och har kunnat äta precis vad jag vill utan att gå upp i vikt, men sedan min fina vän Anna introducerade appen ShapeUp för mig har jag heeelt ändrat matvanor!Jag använder den dock inte för att jag vill ändra min vikt eller så, utan för att se till att jag får i mig rätt saker så jag t.ex inte bara får i mig fett och kolhydrater, men inget protein. Detta är speciellt viktigt för mig då jag inte äter kött. Det jobbiga med denna appen är att den räknar ut preciiis hur mycket fett t.ex det är i allt man äter, och då blir man lätt lite äcklad så jag ska hålla mig borta från kladdkaka och donuts för ett tag (återigen inte för min vikt utan för att äta sunt). Nu ska jag åka och träna med Anna på ett Aerobic Step-pass! 




          



Nyttiga Elsa äter morot       

Av glassplitter - 8 april 2013 20:32

Varje morgon nu när jag går ut för dörren och traskar biten till busshållplatsen tittar jag upp och ser den klarblå himlen, de vackra små krokusarna som börjat blomma i grannens trädgård och skotten som sakta men säkert blommar ut ur trädens grenar. Jag drar händerna över min sommarjacka och känner att äntligen är våren här! Bara ett par solglasögon som fattas nu (jag köper minst 2 par varje år för jag är väldigt bra på att göra sönder dem)! Tänk, det är ungefär två månader kvar till sommarlovet och mindre än en månad kvar tills min 18-årsdag! får dock lite ångest ibland när jag tänker på att jag faktiskt fyller 18, men för det mesta känner jag bara lycka! GLAD VÅR!


 

Av glassplitter - 6 april 2013 16:11

 

 

#2 Åka på volontärresa

 

Jäpp, volontärresa. Tänk att åka på en svincool långsemester och känna sig bra till mods efteråt, att känna att man faktiskt gjort något bra genom att åka på semester! Inte nog med att det finns ett fruktansvärt stort urval med coola destinationer har man även möjligheten bl.a att jobba med gulliga lejonungar, leoparder, pandor, koalor eller delfiner! Priserna gör ju en lite smått ledsen och arg, men med de rätta stipendierna kan man nog komma långt! Gymnasiearbete here I come (ska bara skaffa ett jobb buhu)!

 



         

 

Presentation


Jag heter Elsa, en 18-årig tjej från Göteborg som drömmer sig bort, längtar efter äventyr, dricker en väldig massa te, läser en väldig massa böcker, gråter över skolstress och vacker musik och skrattar åt pinsamheter.

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards